EXPERIENCE TRAPS: A Midsummer Play

Zaterdag 11 augustus

Na haar spraakmakende performance in Antwerpen Centraal Station, verrast Monster Chetwynd nu bezoekers van het Middelheimmuseum met haar nieuwe, interactieve performance Pomegranate Promenade, waarbij toeschouwers in een zorb (een grote transparante plastic bal) door gekostumeerde artiesten worden geleid langs een parcours van mini experience traps.

Deze performance kadert in de book launch van Experience Traps, de publicatie die het Middelheimmuseum uitbrengt bij de gelijknamige tentoonstelling. Het boek is een ontdekkingsreis door de wondere wereld van de baroktuin. Voor deze boekpresentatie, die ingeleid wordt door schepen voor cultuur Caroline Bastiaens, gaat auteur Laura Herman in gesprek met Monster Chetwynd, Ali Janka (Gelatin), Dennis Tyfus en curator Pieter Boons.

Verder toont het museum de film Le Soleil te regarde van Ulla von Brandenburg in première en brengt Dennis Tyfus diverse muzikanten samen voor het improvisatieconcert Free Jazz Middelheim.

De pers is van harte welkom op het event A Midsummer Play op zaterdag 11 augustus, vanaf 11.00 uur in het Middelheimmuseum, Middelheimlaan 61, 2020 Antwerpen. Bevestig uw aanwezigheid via [email protected].

Programma in bijlage.

Over EXPERIENCE TRAPS

Met EXPERIENCE TRAPS (01/06 - 23/09/18) ontvangt het Middelheimmuseum 16 hedendaagse kunstenaars die zich laten inspireren door de vernieuwende ideeën uit het barokke landschap. De even persoonlijke als diverse aanpak van de deelnemende artiesten of collectieven uit zich in architecturale sculpturen, installaties en performances die alle zintuigen aanspreken. Ze proberen – in ware baroktraditie – het publiek te beduvelen, te verrassen, te imponeren of te verleiden.

​Deelnemende kunstenaars: Mike Bouchet, Monster Chetwynd, Jeremy Deller, Spencer Finch, William Forsythe, Gelatin, Ryoji Ikeda, Bertrand Lavier, Louise Lawler, Bruce Nauman, Recetas Urbanas, Monika Sosnowska, Adrien Tirtiaux, Dennis Tyfus, Andra Ursuta en Ulla von Brandenburg.

Persdossier Experience Traps
Beelden

EXPERIENCE TRAPS is een van de toonaangevende tentoonstellingen van het culturele stadsfestival Antwerpen Barok
​ 2018. Rubens inspireert