Inhuldiging herdenkingsmonument voor de V-bommen op Rooseveltplaats

Donderdag 28 maart om 16 uur

Op 28 maart wordt het kunstwerk Vrede (1988) ingehuldigd op zijn nieuwe plek op de Rooseveltplaats. Jarenlang stond dit herdenkingsmonument voor de V-bommen in Antwerpen op de Wapper. Het kunstwerk is hersteld en gereinigd, en staat nu weer in de buurt waarvoor het oorspronkelijk werd gemaakt. ​

De pers wordt vriendelijk uitgenodigd op de officiële inhuldiging van het kunstwerk Vrede op donderdag 28 maart om 16 uur

(hoek Osystraat, Rooseveltplaats)

16u

Toespraak door Nabilla Ait Daoud, schepen voor cultuur

16.10u

Korte historische toelichting over de V-bommen, met name die op Cinema Rex, door Pieter Serrien, historicus en auteur van het boek Elke dag angst. De terreur van de V-bommen op België (1944-1945)

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen:

Beeld in de header: Hilde Van Sumere, Vrede, 1988 - Foto: Kristien Daem

Meer informatie kan u vinden in het persbericht:

Herdenkingsmonument voor de V-bommen verhuist naar Rooseveltplaats
Het kunstwerk Vrede, dat jarenlang de Wapper sierde, krijgt een nieuwe plek in de stad. Het herdenkingsmonument voor de V-bommen op Antwerpen in...